Warning [2] Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/warrocktr/public_html/forum/global.php:1) - Line: 1551 - File: inc/functions.php PHP 5.4.45 (Linux)
File
Line
Function
[PHP]
errorHandler->error
/inc/functions.php
1551
header
/inc/class_session.php
360
my_setcookie
/inc/class_session.php
98
session->load_guest
/global.php
57
session->init
/showthread.php
21
require_once
Warning [2] Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/warrocktr/public_html/forum/global.php:1) - Line: 1551 - File: inc/functions.php PHP 5.4.45 (Linux)
File
Line
Function
[PHP]
errorHandler->error
/inc/functions.php
1551
header
/inc/class_session.php
365
my_setcookie
/inc/class_session.php
98
session->load_guest
/global.php
57
session->init
/showthread.php
21
require_once
Warning [2] Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/warrocktr/public_html/forum/global.php:1) - Line: 1551 - File: inc/functions.php PHP 5.4.45 (Linux)
File
Line
Function
[PHP]
errorHandler->error
/inc/functions.php
1551
header
/inc/class_session.php
106
my_setcookie
/global.php
57
session->init
/showthread.php
21
require_once
Warning [2] Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/warrocktr/public_html/forum/global.php:1) - Line: 1551 - File: inc/functions.php PHP 5.4.45 (Linux)
-Accountunuz mu çalındı? Ticket mı lazım ?
-3 aylık Gold Premium aldınız ama 2. ay dinarınız mı gelmedi ? Ticket mı lazım ?
-Oyuna girmeye çalışıyorsunuz ama server gözükmüyor ! Teknik destek mi lazım ?
-Seviyeli bir clana girmek istiyorsunuz ama aradığınız clanı bulamadınız mı ?
-Bunlar ve daha fazlası için tek yapmanız gereken üye olmak.
Sobee Studios Genel Müdürü Mevlüt Dinç ile Söyleşi
Dijitolog olarak Türk Telekom Grup Şirketi Sobee‘nin Genel Müdürü Mevlüt Dinç ile bir söyleşi gerçekleştirdik. Kendisi ve oyun sektörüne bakışı hakkında önemli bilgiler edindiğimiz bu keyifli söyleşimizi sizlerle de paylaşmak istedik…
Öncelikle bizimle sohbet etmeyi kabul ettiğiniz için teşekkürler. Oyun endüstrisine ne zaman girdiniz, neler yaptınız kısaca bahseder misiniz ?
Oyun endüstrisine 1983 yılında İngiltere’de başladım. Türkiye’deki oyunseverlerin de çok yakından tanıdığı dünyaca ünlü Enduro Racer, Last Ninja 2, First Samurai, Time Machine, Street Racer gibi oyunların tasarlayarak oyun severlere sundum. Bu oyunlarla çok sayıda ödül aldıktan ve 15 yıl İngiltere’de oyun sektöründe hizmet verdikten sonra 2000 yılında Türkiye’ye döndüm. Türkiye’ye döndüğümde ilk olarak temelini İngiltere’de attığım ve Intel’in Pentium 4 işlemcilerinin tanıtımında kullandığı “Actor” isimli üç boyutlu oyun motoru üzerinde çalışmalarımızı devam ettirdik. “Actor”ün hemen ardından genç bir ekip kurarak “Dual Blades” isimli Nintendo Game Boy oyununu hazırladık. Nintendo Game Boy Dünya çapında başarı elde eden ilk yüzde 100 Türk yapımı bilgisayar oyunu olmanın yanı sıra aynı zamanda ilk Türk konsol oyunuydu.
Sonra İstanbul Kıyamet Vakti ile Türkiye’nin ilk devasa online oyununu yaptık, 700.000 i aşkın oyuncuya ulaştık. İstanbul’un tarihi yarımadasını birebir modellediğimiz ve kendi kültürümüze uygun unsurların yer aldığı oyunun geçtiğimiz günlerde Çemberlitaş eklenti paketini yayınladık ve 5 seneyi aşkın bir oyun olmasına rağmen ilk günkü kadar ilgi görmek muhteşemdi.
İKV’yi Dünya’nın ilk 11 ‘e 11 online futbol oyunu olan I CAN FOOTBALL izledi, bu oyun ile şu anda 850.000 i aşkın oyuncuya ulaştık. Son olarak da Türkiye’nin ilk çocuk kahramanı Süpercan karakterini yarattık ve Süpercan oyunumuzu yayınladık.
Sizin için Türkiye’de Oyun Sektörünün babası deniliyor, bu konuda ne düşünüyorsunuz ?
Türkiye’ye gelirken ülkede profesyonel oyun sektörünü oluşturmak amacındaydım. Edindiğim bilgi ve becerimi aktarmak ve değerlendirmek arzusundaydım. Oyun sektörünün babası olarak tanımlanmak çok gurur verici; ama ben Orhan baba’nın hayranıyımSmile Orhan Babamız dururken böyle bir sıfatı taşıyamam. Oyun sektörünün ağabeyi olmaktan da gurur duyarım.
Türk Telekom Grubu şirketi olmasının Sobee’ye katkıları için ne düşünüyorsunuz. Aynı şekilde Türk Telekom Grubu’nun Sobee’yi bünyesine katmasıyla nasıl kazanımları olmuştur.
2009 yılından itibaren 100% Türk Telekom şirketiyiz, Türk Telekom’un Sobee’yi alarak çok ileri görüşlü bir iş yaptığını düşünüyorum, çünkü hangi teknoloji hangi cihaz gündemde olursa olsun “kaliteli içerik” her durumda etkisini ve stratejik önemini gösterecektir. Telekom Grubu bunun meyvelerini toplamaya başladı diye düşünüyorum, örneğin 200bin üyesi olan TTÇOCUK Süpercan lansmanıyla birlikte 1milyon üyeye yaklaşıyor bu da oyunun ve özgün içeriğin önemini gösteriyor. Başka bir örnek daha vereyim, yine bir TT Grup şirketi olan Sebit’in geliştirdiği Vitamin ülkemiz için çok önemli bir ürün. Vitamin’in içeriğindeki bazı yüksek teknolojili modelleme ve animasyon işleri için Sobee olarak kendilerine Ankara’daki Araştırma ve Geliştirme ofisimiz ile destek veriyoruz.
Türkiye’de oyun sektörünün geleceği için ne söylemek istersiniz ?
Dünya’da oyun sektörünün tüm katılımcılarıyla birlikte 100 milyar doları aşan inanılmaz büyüklükte bir ekonomi olduğunu ve Türkiye’nin halen 150 milyon dolarları konuştuğunu düşündüğümüzde daha gidecek çok yolumuz olduğunu söyleyebiliriz. Ülke ekonomisine olası katkısı ve istihdam potansiyeli açısından kesinlikle çok stratejik bir sektör. Türkiye’nin zamanla Dünya’da kuvvetli bir noktaya geleceğine inanıyorum, çünkü yüzde yüz Türk gençlerinin emeğiyle ortaya çıkardığımız oyunların sonuçlarına tanık oldum, kısa sürede bu sektörden daha fazla dünya çapında işler çıkacağını düşünüyorum.
Ülkemizde son 10 yılda çok güzel gelişmeler kaydedildi. Sadece bizim geliştirdiğimiz oyunlar değil ama bizimkiler gibi, yetenekle ve yoğun emekle geliştirilen başka Türk oyunları da var, bunları da görmek lazım. Bunların da çalışmaları çok önemli. Arkadaşlarımız başarılarıyla bir çok ödüller de aldılar. Ülkemizde yayıncılık yapan çok başarılı şirketler de var, yurtdışında üretilmiş oyunları getirip ülkemizde yayınlayan. Bunların sayısı da giderek artacak. Dolayısıyla oyun sektörü onlarca Sobee’nin, onlarca stüdyonun oluşmasıyla Türkiye’de büyüyecek. Herkesi kucaklayarak ve destekleyerek katkıda bulunmaya çalışıyoruz. Türkiye Dijital Oyunlar federasyonu girişimimiz de buna en güzel örnek.
Değerli vaktiniz için Dijitolog olarak çok teşekkür ederiz.
(alıntıdır) Merak edenler olursa eski söyleyişlerini koyabilirim
Güzel şöyle online bir fps yapsa wr gibi çok güzel olur.Türkler oyun sektöründe bence çok başarılı cryengine 3 dünyanın en pahalı oyun motoru seçilmiş.Bence diğer ooyun sektörleri gibi tarihimizi anlatan oyunlar yapmalıyız böylece gençlik hem tarihimizi pekiştirir ve yabancılar tarihimizi öğrenir şu ana kadar film ve oyun senaryosu olabilecek birçok şey tarihimizde mevcut.Türk oyun sektörü bu yönde adımlar atmalıdır.
Sorunlar ve muhalefet karşısında bile ısrarlı olmalısınız.
Bir yere deselerki Türk ülkesi.Gözüm al bayrak arar kulağım ezan sesi.