Warning [2] Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/warrocktr/public_html/forum/global.php:1) - Line: 1551 - File: inc/functions.php PHP 5.4.45 (Linux)
File
Line
Function
[PHP]
errorHandler->error
/inc/functions.php
1551
header
/inc/class_session.php
360
my_setcookie
/inc/class_session.php
98
session->load_guest
/global.php
57
session->init
/showthread.php
21
require_once
Warning [2] Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/warrocktr/public_html/forum/global.php:1) - Line: 1551 - File: inc/functions.php PHP 5.4.45 (Linux)
File
Line
Function
[PHP]
errorHandler->error
/inc/functions.php
1551
header
/inc/class_session.php
365
my_setcookie
/inc/class_session.php
98
session->load_guest
/global.php
57
session->init
/showthread.php
21
require_once
Warning [2] Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/warrocktr/public_html/forum/global.php:1) - Line: 1551 - File: inc/functions.php PHP 5.4.45 (Linux)
File
Line
Function
[PHP]
errorHandler->error
/inc/functions.php
1551
header
/inc/class_session.php
106
my_setcookie
/global.php
57
session->init
/showthread.php
21
require_once
Warning [2] Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/warrocktr/public_html/forum/global.php:1) - Line: 1551 - File: inc/functions.php PHP 5.4.45 (Linux)
-Accountunuz mu çalındı? Ticket mı lazım ?
-3 aylık Gold Premium aldınız ama 2. ay dinarınız mı gelmedi ? Ticket mı lazım ?
-Oyuna girmeye çalışıyorsunuz ama server gözükmüyor ! Teknik destek mi lazım ?
-Seviyeli bir clana girmek istiyorsunuz ama aradığınız clanı bulamadınız mı ?
-Bunlar ve daha fazlası için tek yapmanız gereken üye olmak.
Oyun piyasasını takip edenler son zamanlarda L.A Noire adını sıkça duymuşlardır. Beni içine çeken bu oyunu sizlerle de tanıştırmak istedim. İlk önce OyunSitesi'nin tanıtım tadındaki incelemesiyle başlıyalım. (Birçok kişi uzun yazı olduğundan okumayacaktır ama oyun ana hatlarıyla anlatılıyor)
Alıntı:Şimdiye kadar hep gangster rolüne büründük. Çizgili takım elbisemizle gâh banka soyduk gâh da cinayetler işledik. Şimdi, Rockstar Games ve Team Bondi ise bizlere karşı takıma geçme zamanının geldiğini gösteriyor. L.A Noire bizlere yasadışı kumar, narkotik ve cinayet gibi işlerin döndüğü yer altı dünyasında bir dedektif olma şansı veriyor. Rockstar’ın bu güzide yapımını oynadıktan sonra uzun bir süre gangster olmak istemeyeceğini şimdiden söyleyeyim.
Oyuna 2. Dünya Savaşı’nda kahramanlık yapmış ve Los Angeles’a henüz dönmüş Cole Phelps olarak başlıyor ve Polis Departmanı’nda başladığınız kariyerin basamaklarını birer birer çıkmaya çalışıyorsunuz. Kariyerine acemi bir polis olarak başlayan Phelps kısa bir süre içerisinde gösterdiği üstün çıkarımları ve zekası sayesinde LAPD’de (Los Angeles Polis Departmanı) dedektiflik rütbesine terfi ediyor.
İşte oyun da Phelps’in LAPD’deki dedektiflik kariyeri boyunca karşılaştığı ve çözmeye çalıştığı olaylar etrafında dönüyor. Her bir olaya ise Phelps’in çalıştığı dört masadan birinde bakılıyor. Cole kariyerine öncelikle “Trafik” masasında başlıyor sonra “Cinayet” masasına, ardından “Ahlâk” ve son olarak da “Kundakçılık” masasına geçiyor. Oyunda karşılaşılan her olay tamamen kendi atmosferini içeriyor ve sanki 40’lardaki televizyon dizilerinden birini izliyormuşsunuz hissini veriyor. Dedektifimiz atandığı her masada ona soruşturmalarında kolaylık sağlayan farklı bir dedektifle çalışıyor. Söz konusu dedektiflerin her birininse bambaşka kişilikleri bulunuyor ve oyun esnasında onlarla konuşmanız halinde iyi diyaloglar kurabildiklerini görebiliyorsunuz.
L.A Noire’u kolayca incelemek adına parçalara ayırdığımızdaysa 3 ayrı kısım olan: araştırma, sorgulama-karşılıklı konuşma ve çatışmaya ulaşıyoruz. Oyunun büyük bir bölümü araştırma yapmakla geçiyor. Olay yerine gidiyor ve davanızda size yardımcı olabilecek kanıtlar veya ipuçları bulmaya çalışıyorsunuz. Bunlar arasında olay yerindeki cesetleri inceleme, olay yeri ve çevresindeki eşyalara göz atma ve görgü tanıklarına sorular yöneltme gibi şeyler var. Araştırma kısmı davaya girişinizin ilk adımı olduğu için olayı çözmenizde büyük önem taşıyor. Eğer ki yeterli kanıt ve bulguya ulaşamazsanız sorgulama ve karşılıklı konuşma vakti geldiğinde şüpheli şahısların ağzından laf almakta oldukça güçlük çekiyorsunuz. Araştırma yaparken her şey birbiriyle bağlantılı olarak devam ediyor. Olay mahallini incelerken muhtemel bir bulguya rastladığınızda o an çalan kısa bir müzik sizi o şeyi incelemeniz konusunda teşvik ediyor. Olay mahallinde yer alan itemleri alabiliyor ve onlarda oynamalar yaparak daha iyi gözükmelerini sağlayabiliyorsunuz. (Oynama derken elimizi alıp sağına soluna bakmak, yakınlaştırıp yazıları okumak vb.)
İkinci kısımsa olayın görgü tanıklarını ve muhtemel şüphelilerini sorgulamaktan oluşuyor. Oyun tam da burada parıldıyor! Team Bondi’nin geliştirdiği sistem sayesinde gerçek oyunculardan alınarak oyuna dahil edilen yüz animasyonları mükemmel ötesi olmuş (daha iyisini hiçbir oyunda görmedim)! L.A Noire’un sorgulama kısmında önemli bir yere sahip bu özellik sayesinde yaptığınız sorgulamalar ve karşılıklı konuşmalarda karşınızda oturan karakterin “doğru mu yoksa yalan mı” söylediğini ya da bilgi saklayıp saklamadığını anlamaya çalışıyorsunuz. Sorularınızı yöneltirken karşınızda oturan kişinin yüz ve ifadelerinde gerçekleşen değişiklikleri okumak adamın yalancı olup olmadığını anlamada büyük önem arz ediyor. Göz seğirmeleri ve kolları kavuşturma gibi beden dili kullanımları bunlardan yalnızca birkaçı.
Yönelttiğiniz soruların ardından karşınızdakinin doğru söylediği, şüpheli olduğu ya da yalan söylediği konusunda kararlar veriyorsunuz. Olur da yalan söylediklerini düşünüyorsanız bu suçlamanızı doğrulayacak kanıtlarla gelmeniz gerekiyor. Eğer ki haklıysanız karşınızdaki kişi önce afallıyor ve ardından bildiklerini itiraf ediyor; haksız çıkmanız durumundaysa bir daha gelmemek üzere görüşmeyi/sorgulamayı terk ediyor. Sorgulama esnasında gözüme çarpan en büyük anormallikse dedektifimizin ani olarak değişen tepkiler vermesi. Az evvel sakin olan karakterimiz bir sonraki hareketinde inanılmaz sinirli davranarak karşısındakinin kendisinden bilgi sakladığını öne sürebiliyor. Kısacası, Phelps’in gösterdiği tepkiler arasında uyumsuzluk söz konusu.
Oyunun üçüncü ve son kısmıysa çatışmalar. L.A Noire’daki çatışmalar her olayda olduğu gibi farklılık gösteriyor. Tahmin ettiğiniz üzere, oyundaki her suçlu öylece bekleyip sizden onu yakalamanızı istemiyor. Kimileri ateş ederek sıvışmaya; kimileriyse yumruklarıyla yolu açmaya çalışıyorlar. Her iki durumda da 40’lardaki o atmosferi soluyorsunuz. Çatışma esnasında tıpkı GTA IV’de olduğu gibi duvar gibi çeşitli objelerin arkasına geçerek korunabiliyorsunuz. Konsollarda silah sıkmayla arası pek iyi olmayanlar için oyuna “otomatik hedef alma” (auto aim) adında bir özellik de dâhil edilmiş, tecrübesiz oyuncular için çok da iyi olmuş. Resmi tabancanızla girdiğiniz çatışmalarda öldürdüğünüz suçluların yarı-otomatik silahlarını ya da pompalı tüfeklerini yerden alabiliyorsunuz. Çatışma sahnelerinde beğenmediğim tek noktaysa çoğu suçlunun göğsüne en azından 3 mermi yedikten sonra nalları dikmesi oldu. Yakın dövüşlerse oldukça basit. Yumruk atabiliyor, savunmaya geçebiliyor ya da tek bir tuşla suçluyu etkisiz hale getirebiliyorsunuz. Dövüş başlar başlamaz esaslı iki darbe indirmeniz halinde düşmanınız bazen sersemletebiliyor ve ardından tek bir hamleyle “knock-out” edebiliyorsunuz.
L.A Noire’da dedektiflik olur da kovalama sahneleri olmaz mı? Oyundaki zanlıları kimi zaman tabanvayla kimi zaman arabayla kovalamak zorunda kalıyorsunuz. Arabayla yaptığınız sıcak takiplerde zanlının arabasını yoldan çıkarma ya da ahbabınız olan dedektifin aracın tekerleklerine sıkması gibi iki farklı seçeneğiniz var. Oyunda asıl güzel olansa suçluyu peşinden koştura koştura yakalamak. Bazı durumlarda kaçan şüpheliye silahınızı doğrultuyor ve ekranda beliren ölçünün dolmasını bekliyorsunuz. Zanlıyı bu süre içinde gözden kaybetmezseniz başarılı uyarı atışı yapıyor ve şüphelinin can korkusuyla durmasını sağlıyorsunuz. Farklı durumlardaysa koşarak zanlıya yetişmeniz ve yere sererek yakalamanız gerekiyor. Buradaki en büyük sorunsa karakterinizi koştururken kontrol etmenin zorluğu olarak karşımıza çıkıyor. Team Bondi yine de dövüş, çatışma ve kovalamaca gibi durumları birkaç denemeyle kolaylıkla geçilebilecek kadar kolaylaştırarak hem hikayeyi öne çıkarmış hem de oyunlarla içli dışlı olmayanları bile yapımı oynamaya davet etmiş.
Karşılaştığınız bazı olaylarda suçlunun kim olduğunu iki ayrı şüpheli arasından seçmek zorunda bırakılıyorsunuz. Bilgi toplama, sorgulama gibi süreçlerin ardından hangisinin suçlu olduğu konusunda kararı vermek size düşüyor. Bu durum özellikle her iki şüpheli hakkında da suç kanıtlarının bulunduğu davalarda inanılmaz zor olabiliyor. Yanlış kişiyi seçmemeniz gerekiyor, seçtiğinizdeyse başkomiseriniz tarafından bir oda dolusu azar işitiyorsunuz. Her dava sonundaysa birden beşe kadar olan yıldızlarla kaç ipuçu bulduğunuz ve sorgulamalarda kaç doğru karar verdiğiniz değerlendiriliyor. Göreviniz esnasında mülkiyete verdiğiniz zararlar, araçlara verdiğiniz zararlar ve karıştığınız yaralamalar Los Angeles Polis Departmanı’ndaki rütbenize kara lekeler sürebiliyor.
L.A Noire’da yapabilecekleriniz yalnızca bunlarla sınırlı değil elbette. Sonuçta bir polis olan dedektifimiz Phelps banka soygunlarından tutun da kadınları gözetleyen bir sapığı yakalamaya kadar birçok görev peşinde koşturabiliyor. Bu ek görevleri yapmanız halinde tecrübe puanı kazanmanın yanı sıra oyunla aranızdaki bağı da sıkılaştırıyorsunuz. Bu bölümdeki yegane sorunsa bu olayların şehrin ta öbür ucunda yaşanması. Olay mahalline gidene kadar uzun bir sürüş yapmanız gerekiyor. Her ne kadar arkadaşınız olan dedektife aracı kullandırıp anında oraya ulaşabiliyorsanız da araç kullanmayı sevenler için (geniş Los Angeles haritasını düşündüğümüzde) uzun mesafeler kat etmek gerçekten sıkıcı olabiliyor. Geniş haritaya serpiştirilmiş bu görevlerin dışında 1940’ların Los Angeles’ı hakkında bilgilere ulaşabileceğiniz, onları bulmanızı bekleyen gizli mekânlar ve araçlar yer alıyor.
Oyunsitesi.com olarak yaptığımız incelemede son olaraksa kısa bir süre önce çıkan L.A Noire’un hem PS3 hem de X360 cihazlarında yol açtığı aşırı ısınmadan söz etmek istiyorum. Biri 6 biriyse 5 yıllık olan bu platformlar haliyle yeni yapımlara ayak uydurmakta zorluk çekiyorlar. Birçok kullanıcının cihazlarında aşırı ısınmaların ve bunları takip eden sistem kapanmalarının; hatta kırmızı ışıkla sonuçlanan cihaz arızalanmalarının (bunlar arasında bir de Actiontrip editörü mevcut) olduğunu da belirtmeden geçmeyeyim. Rockstar’ın bu konuyla ilgili olarak konsolları suçlaması, aynı şekilde konsol firmalarının Rockstar’a yanıt vermesi de oyuncuları sahipsiz bırakan bir durum oluyor. Bu durum oynanabilirliği de ister istemez indirgiyor.< L.A Noire'u oyun endüstrisine yepyeni bir soluk getiren, senaryonun oyuna hükmettiği bir yapım olarak gördük. Yeni yapımı GTA V olarak algılayan bazı oyuncuların her şeyi yapabileceklerini düşündükleri o dünya bu oyunda bulunmuyor. Yüz animasyonlarına eşlik eden mükemmel diyaloglara, harika bir kurguya sahip bu oyunu oynadıkça “Bir dava daha çözeyim!” diye oyuna tekrar dalmaktan kendinizi alamıyorsunuz. Bu yapımda yaşayacağınız deneyim ve polisiye macerayı başka hiçbir oyunda bulamayacağınızdan eminim. Team Bondi’nin bu yapımda gösterdiği kolaylığın her kesimden: deneyimli ya da deneyimsiz oyuncuları çekeceğini de düşünüyorum.
En önemli yere gelelim. Oyun diyaloglara dayalı ve Türkçe desteği yok. Ama gözünüz fazla korkmasın orta seviye bir İngilizce ile üstesinden gelebilirsiniz. Yabancı diline güvenmeyenler ise üzülmesin çünkü OyunÇeviri ekibi Türkçe yama çalışmalarına başlamış yakında yayınlanır.
Son olarak; oyunu aksiyon arayanlara tavsiye etmiyorum. Aksiyon %40 civarında.
(12-15-2011 01:12 AM)MW3 Yazılan: Ya hacı kusura bakma ama bu oyuna o kadar para vermem
Sen Battlefield 3'ü bile beğenmeyen bir adamsın senden beklediğim bir tepkiydi
(12-15-2011 09:10 AM)h4lukg Yazılan: mimiklere bak ya
Öyle deme mimikler sorgu sırasındaki en önemli unsurumuz Oyuna adapte olduktan sonra sanki gerçek kişilerle konuşuyormuşsun gibi hissettiriyor insana. Daha önce hiç bir oyunda bu kadar gerçekçi ifadeler olmamıştı
(12-15-2011 09:10 AM)h4lukg Yazılan: mimiklere bak ya
Öyle deme mimikler sorgu sırasındaki en önemli unsurumuz Oyuna adapte olduktan sonra sanki gerçek kişilerle konuşuyormuşsun gibi hissettiriyor insana. Daha önce hiç bir oyunda bu kadar gerçekçi ifadeler olmamıştı
bende zaten gerçeğe yakın oluşunu kast ettim arkadaş bu kadarda güzel mimik olmaz ki
BİLGİ | Galatasaray 2045-2046 Sezonu Sonuna Kadar Fenerbahçe İle Oynadığı Tüm Maçları Kazanırsa Derbi Galibiyet Sayıları Eşitlenecek.