Yıllar önce Battlefield 1942 için oldukça popüler olan Desert Combat adlı bir mod vardı hatırlar mısınız bilemiyorum? Hatırlayanlar ve modu deli gibi oynayanlar tabii ki vardır ancak hatırlamayanlar ve bilmeyenler için söyleyeyim; o modu Kaos Studios adında bir firma geliştirmişti. Modun popülaritesi haddinden fazla artınca THQ yapımcılardaki ışığı gördü ve onları bünyesine kattı. Kaos Studios bundan sonra Battlefield'a rakip olacak olan bir oyun geliştirdi ve Frontlines: Fuel of War'u 2008 yılında piyasaya sürdü. Frontlines, Battlefield'a tam anlamıyla rakip olamamıştı ancak kötü bir oyun da değildi. Firma Frontlines'tan sonra pes etmedi, Red Dawn ve Apocalypse Now'un yazarı olan John Milius'u da yanlarına alarak bizlere Homefront'u sundu. Hikayesi ile Half-Life'a, çoklu oyunculu özellikleri ile de Battlefield ve Call of Duty serisine meydan okuyan Homefront bakalım gerçekten de akıllara kazınan bir oyun mu?
Kuzey Kore ve Güney Kore birleşti, Amerika "hani bana hani bana" dedi
Homefront'un hikayesi yakın gelecekte, 2027 yılında geçiyor. Hikayeye göre Kuzey Kore ve Güney Kore birleşiyor ve dünyada önemli bir güç haline geliyor. Daha sonra ise Japonya'yı da ele geçiriyorlar ve güçlerini daha da arttırıyorlar. Son olarak ise Orta Doğu ülkeleri ile anlaşma yapıyorlar ve petrolün A.B.D.'ye satılmasını engelliyorlar. Petrol olmayınca ekonomik olarak çöken A.B.D.'ye ise savaş açıyorlar ve istila ediyorlar. Burada da siz devreye giriyorsunuz ve direnişçiler olarak ülkenizi istilacıların ellerinden kurtarmaya çalışıyorsunuz (biri Freedom Fighters mı dedi). Şimdi iyi güzel para vermişsiniz ve oyunun hikayesini John Milius'a yazdırmışsınız ancak hikaye klişe değil mi sizce de? Veya ben artık o kadar çok oyun oynayıp film izledim ki her şey bana klişe geliyor. Her neyse, yaklaşık 4.5 saat süren ve 7 bölümden oluşan hikaye boyunca türlü türlü görevler yapıyorsunuz (evet, oyunu 4.5 saatte bitirebiliyorsunuz, oyunu hemen bitirmek için de oynamadım. Rahat rahat ve etrafı gezerek oynadım). Zaman zaman "Goliath" adı verilen aracı komuta edip etrafı yerle bir ediyorsunuz ki onu kullanması çok zevkli, zaman zaman ise diğer FPS oyunlarındaki gibi herkesi öldürüp çıkışa ulaşmaya çalışıyorsunuz. Helikopter kullandığınız ve sessizce ilerlemeniz gereken bölümler de oyunda bulunuyor. Hikayeye her ne kadar klişe dediysem de oyunun bölümlerinde yaşanan bazı sahneler gerçekten de insana dokunuyor, pek duygusal biri değilim ancak bu oyunda bulunan bir kaç sahneyi görünce içim acıdı ve o sahneler savaşın ne kadar kötü bir şey olduğunu bir kez daha bana gösterdi. Hikaye hakkında daha fazla detay vermeyeceğim ancak oyunun sonu gerçekten de insanı deli ediyor, ne olduğunu anlamıyorsunuz. Homefront 2 ve 3'e "merhaba" diyebiliriz sanırım?
Homefront dediğin çoklu oyunculu oynanır
Homefront'un asıl zevkinin çoklu oyunculu modlarda çıkacağını düşündüğüm için oyunun tek kişilik bölümünün kısa olmasına pek kızmıyordum ancak çoklu oyunculu kısmı oynayınca fikrim biraz değişti. Homefront, 32 kişilik sunuculara izin veriyor ve oyunda 4 adet çoklu oyunculu mod bulunuyor. Bu modlar Team Deathmatch, Ground Control, Battle Commander Team Deathmatch, Battle Commander Ground Control. Team Deathmatch modunda diğer oyunlardan da bildiğiniz gibi 2 takım (Kore ve A.B.D.) çarpışıyor ve en çok kişiyi öldüren takım oyunu kazanıyor. Ground Control modunda ise aynı Battlefield oyunlarında olduğu gibi haritadaki bir takım noktaları elinizde tutmaya çalışıyorsunuz, noktaları en fazla süre elinde tutan takım maçı kazanıyor. Battle Commander modlarında ise yine her şey aynı ancak yapay zeka olan komutanınız size belli görevler veriyor ve o görevleri yerine getirince daha çok puan kazanıyorsunuz. Puan demişken oyunda bulunan puan (Battle Points) sistemini de açıklayayım. Karşı takımdaki düşmanlarınızı öldürdükçe veya komutanınızın verdiği görevleri yerine getirince puan kazanıyorsunuz. Bu puanlarla kendinize araç, silah veya ekipman alabiliyorsunuz. O yüzden ne kadar çok görev yaparsanız ve adam öldürürseniz o kadar güçlü araçlara ve ekipmanlara sahip olabiliyorsunuz. Tabii bir de oyunda seviye atlama sistemi bulunuyor. Seviye atladıkça yeni araçlar, silahlar ve ekipmanlar açılıyor. Aynı Call of Duty'de olduğu gibi silahlarınızı ve ekipmanlarınızı seçeceğiniz, düzenleyebileceğiz bir yer bu oyunda da (Armory) bulunuyor.
Homefront'da Firma araçların kullanımını öğrenebilmeniz için bir de alıştırma bölümünü oyunu eklemiş. Bu bölümde oyunda bulunan tüm araçları kullanabilir ve antreman yapabilirsiniz. Helikopter kullanmak son derece zevkli, genelde Battlefield ve benzeri oyunlarda helikopter kullanmayı beceremiyorum ancak Homefront'da çok rahat kullanabiliyorum. Bunlarında haricinde çoklu oyunculu kısımda 7 adet harita, Assault, SMG, Heavy, Sniper, Tactical ve Explosive olmak üzere 6 sınıf, Humvee, Light Armor Vehicle, Heavy Tank, Scout Heli, Attack Heli olmak üzere 5 adet de kullanılabilir araç bulunuyor. Haritaların çoğu geniş ve akıllıca tasarlanmışlar ancak keskin nişancılar tüm oyunun zevkini alıp götürebiliyor. Genelde herkes keskin nişancı sınıfını seçtiği için pusu yapıyor ve ne olduğunu anlamadan ölüyorsunuz eğer başka bir sınıf seçtiyseniz. Call of Duty'deki gibi küçük haritalardaki çatışmaları seviyorsanız Homefront'un çoklu oyunculu kısmı sizin hoşunuza gitmeyebilir. Çoklu oyuncu modunda oyun yeni çıktığı için bazı istenmeyen sorunlar da bulunuyor; sunucu sayısı biraz az ve zaman zaman oyundan atılma, oyuna girememe, bunun yanısıra kilitlenmeler gibi sorunlar var ancak firma yaptığı açıklamayla bu sorunları en kısa zamanda gidereceğini duyurdu. Kısaca Homefront'un çoklu oyunculu kısmı da ortalama bir seviyeye sahip. Unutmadan Homefront'un LAN desteğinin de bulunduğunu belirteyim.
Kuzey Kore istila edince güneş ışığı daha bir güzel oluyor
Homefront grafik motoru olarak Unreal 3 grafik motorunu kullanıyor. Kaos Studios motor üzerinde geliştirmeler de yapmış. Araç, silah ve insan modellemeleri, patlama efektleri ve ortam grafikleri göze hoş geliyor. Her ne kadar grafikler CrySis kalitesinde olmasa da gene de güzel gözüküyorlar. Güneşe bakınca oluşan görüntüyü çok sevdiğimi söylemek isterim, nedense bu aralar oyunlarda durup güneş nasıl gözüküyor ona bakıyorum (çok mu yaşlandık artık nedir). Kan efektleri de oldukça güzel, ancak oyunda fizik adına pek bir şey bulunmuyor. Her ne kadar oyun PhysX logosunu bünyesinde barındırsa da oyunda bulunan fizikler oldukça odunumsu. Tüm bunların yanında Homefront bu sıralar adettendir ki optimizasyon sorunları ile pençeleşiyor (biri Call of Duty: Black Ops ve Test Drive Unlimited 2 mi dedi). Oh ne güzel Unreal 3 grafik motoru hızlı çalışır nasıl olsa demeyin sakın, çünkü oyunun sistem ihtiyaçları neredeyse CrySis 2'den bile fazla. Oyunu PC'ye bir başka firma olan Digital Extremes çevirdi diye sanırım bu optimizasyon sorunu, umarım yakında düzeltirler çünkü düzeltmezlerse bu oyunu çok fazla kişi oynayamaz gibime geliyor.
Arkanda THQ gibi bir firma olunca ses ve müzikler de şahane oluyor tabii ki. Homefront'da kullanılan ses efektleri ve seslendirmeler benden tam puan almayı hak ediyor. Seslendirmeler savaşın atmosferini yansıtıyor ve sizi havaya sokuyor. Silah ve araçların sesleri de son derece gerçekçi. Çatışmalarda zaman zaman seslerde sorun olabiliyor, çok fazla olmuyor ancak olunca da insanın kulağını rahatsız ediyor. Müzikler diyorum ancak müzik desem daha doğru olur; çünkü oyunda bir tema müziği bulunuyor ortama göre de o tema müziği hızlanıyor veya yavaşlıyor. Yani firma masraftan kaçmak için pek fazla müzik besteletmemiş gibi gözüküyor ancak o tema müziği de yeterince güzel.
Savaşın olduğu yer evindir!
Artık yazının son paragrafına girmiş bulunuyoruz ve oyun hakkındaki görüşlerimi toparlamak istiyorum. 2.5 yıldır yapımı süren ve büyük ümitlerle beklediğimiz Homefront kesinlikle kendinden bekleneni veremiyor. 4,5 saat süren ve tam anlamıyla bizi boşlukta bırakıp sonlanan senaryosu, pek de eğlenceli olmayan ve hatalarla dolu çoklu oyuncu modu ile insanı üzüyor. Hadi oyunun senaryosunun kısalığıyla ilgili kötü yorum yapmak istemiyorum çünkü bu oyunun gerçeği çoklu oyunculu mod ancak o da mükemmel değil. Kaos Studios tabii ki yamalarla bu oyunu adam edecektir ve güzelleştirecektir (firmanın bir önceki oyunu Frontlines'a destek çok iyiydi) ancak o zamana kadar kim bekler tabii ki bu bir soru işareti, çünkü yakında Battlefield 3 gibi bir oyun gelecek. Eğer FPS türünden başka türlerde oyun oynamam veya Call of Duty ve Battlefield'dan sıkıldım diyorsanız Homefront'u satın alabilirsiniz, ama sadece klasik olabilmiş oyunları satın alırım diyorsanız Homefront'u şu an es geçin ve ucuzlayınca satın alın. Son olarak Homefront kesinlikle kötü bir oyun değil ancak çıkmadan önce firma tarafından sonra derece şişirilmiş ve beklentileri karşılayamayan bir oyun. Herkese iyi oyunlar.